חוק הסיעוד • ליצמן: משבר קואליציוני, גפני: שום משבר

    "רפורמת הסיעוד היינה הרפורמה החשובה ביותר במשרד הבריאות בקדנציה הנוכחית. ככל שאני מנסה להתחיל את המהלך – אני נתקל בהיעדר שיתוף פעולה ברור מצד משרד האוצר, מה שאומר שישנה הפרה מהותית של ההסכם הקואליציוני על כל המשתמע מכך
    איתי גדסי No Comments on חוק הסיעוד • ליצמן: משבר קואליציוני, גפני: שום משבר

    ליצמן הבטיח משבר קואליציוני ומקיים • בפנייה לראש הממשלה תחת הכותרת "הפרת הסכם קואליציוני" הוא קובל כי בהסכמים הקואליציוניים נכתב שהממשלה תקדם רפורמות בתחום הסיעוד • גפני: "על דברים כאלה לא מפרקים קואליציות"

    "רפורמת הסיעוד היינה הרפורמה החשובה ביותר במשרד הבריאות בקדנציה הנוכחית. ככל שאני מנסה להתחיל את המהלך – אני נתקל בהיעדר שיתוף פעולה ברור מצד משרד האוצר, מה שאומר שישנה הפרה מהותית של ההסכם הקואליציוני על כל המשתמע מכך
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות יעקב ליצמן פנה היום במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, תחת הכותרת "הפרת ההסכם הקואליציוני" וקבל כי רפורמת הסיעוד לא מתקדמת. במכתבו כותב השר ליצמן כי בהסכמים הקואליציוניים בין יהדות התורה לליכוד נכתב כי הממשלה תקדם רפורמות בתחום הסיעוד, שיישומה יחל בראשון לינואר 2017

    "רפורמת הסיעוד היינה הרפורמה החשובה ביותר במשרד הבריאות בקדנציה הנוכחית. ככל שאני מנסה להתחיל את המהלך – אני נתקל בהיעדר שיתוף פעולה ברור מצד משרד האוצר, מה שאומר שישנה הפרה מהותית של ההסכם הקואליציוני על כל המשתמע מכך.

    ליצמן חותם את מכתבו "כיוון והרפורמה תקועה, כאמור, אני פונה אליך כמוצא אחרון כדי לקדם את החלת הרפורמה בתאריך היעד שנקבע".

    3b70f1ac-d35f-4f0a-892b-384c57f3df82

    כבר בשבוע שעבר אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ב"קול חי" כי: "על דברים כאלה לא מפרקים קואליציות. אנחנו נהיה שותפים מלאים במאבק, נעזור לו, נילחם בכל בכוח", אומר גפני, "אבל אנחנו לא מאיימים על זה בפרישה מהקואליציה. פורשים כשבאים מים עד נפש, כשאין דרך אחרת, וכמדובר בנושא כזה שבלתי אפשרי להשלים אתו".

    גפני אף עקץ את ליצמן ואמר: "יש לו קשר טוב מאד עם סגן שר האוצר, המשרד שאחראי לנושא. אולי הוא יוכל לעזור לו…".

    השר ליצמן לא נשאר חייב ובראיון ל'קול חי' אמר כי "על רפורמת הביטוח הסיעודי צריך ללכת למשבר, זה כתוב בהסכם הקואליציוני, גם גפני חתום על זה. קשה לי להאמין שגפני לא מקיים את מה שהוא שחותם, גפני אמר שאפנה לסגן השר איציק כהן?, אין בעיה, אפנה אליו, אפנה גם לשר האוצר וגם לראש הממשלה, אפנה לכולם, וכל מי שחתום על ההסכם איתי יקיים אותו, לא משנה מי זה, גפני או נתניהו".

    כאן עבר ליצמן למתקפה חמורה: "גפני שאל אותי למה לא הודעתי לו קודם, לא ידעתי שאני אמור לעדכן אותו על דברים שחתומים, כשהוא מאיים על שר האוצר הוא מעדכן אותי?, מעולם הוא לא דיווח לאף אחד, זו פעם ראשונה שאני שומע שאני צריך להתייעץ איתו על ההסכם הקואליציוני, הרי בלי שאני אתמוך לא יהיה תקציב", איים ליצמן.

    הוא חידד את דבריו: "מה שחתום צריך לקיים, גפני לא יכול לבוא אלי ככה, פעם הוא שאל אותי לפני שהוא מאיים על שר האוצר?. הוא מאיים כל הזמן על שר האוצר, הוא רק מאיים עליו, תשאל אותו למה הוא לא מדבר איתו תקופה", תקף ליצמן.



    0 תגובות